Sociala medier strategi för region Norrland

Sociala medier - så arbetar vi

Syftet med att vi ska finnas och verka i sociala medier är att synliggöra, utbilda, samverka och föra dialog med våra olika målgrupper. Detta bidrar i arbetet att uppnå det övergripande målet 51/22. När vi kommunicerar i sociala medier följer vi vår sociala medier strategi för region Norrland.

Region Norrlands sociala medier strategi

Strategin innehåller bland annat syfte, mål, kanaler och målgrupper samt​ förhåller sig till lagar och riktlinjer som vi måste följa. ​Strategin avser kommunikation i samtliga sociala kanaler där Hyresgäst­föreningen Region Norrland står som avsändare

Läs sociala medier strategin för region Norrland här.

Vill din förening eller lokala hyresgäst­förening (LH) skapa ett eget sociala mediekonto?

Kontakta kommunikationnorrland@hyresgastforeningen.se för rådgivning och information om vilka regler och riktlinjer man som förening bör följa. ​

​Tänk gärna igenom innan: ​

• Vad är syftet med ert sociala medie-konto? ​
  • Vilken nytta skapar din närvaro i sociala medier för dina målgrupper?​
  • Vem/vilka ansvarar för att publicera inlägg, svara på frågor och vid behov radera kommentarer som strider mot de lagar och regler vi följer?

Följ gärna Hyresgäst­föreningen region Norrland i sociala medier:

Frågor eller behov av sociala medier-utbildning?

Kontakta:

Mia Dahlström, sociala medier ansvarig, kommunikation och opinion
Telefon 010-459 18 15, 073-809 18 15
mia.dahlstrom@hyresgastforeningen.se