Sociala medier - så arbetar vi
Syftet med att vi ska finnas och verka i sociala medier är att synliggöra, utbilda, samverka och föra dialog med våra olika målgrupper. Detta bidrar i arbetet att uppnå det övergripande målet 51/22. När vi kommunicerar i sociala medier följer vi vår sociala medier strategi för region Norrland.
Region Norrlands sociala medier strategi
Strategin innehåller bland annat syfte, mål, kanaler och målgrupper samt förhåller sig till lagar och riktlinjer som vi måste följa. Strategin avser kommunikation i samtliga sociala kanaler där Hyresgästföreningen Region Norrland står som avsändare
Läs sociala medier strategin för region Norrland här.
Vill din förening eller lokala hyresgästförening (LH) skapa ett eget sociala mediekonto?
Kontakta kommunikationnorrland@hyresgastforeningen.se för rådgivning och information om vilka regler och riktlinjer man som förening bör följa.
Tänk gärna igenom innan:
- Vad är syftet med ert sociala medie-konto?
- Vilken nytta skapar din närvaro i sociala medier för dina målgrupper?
- Vem/vilka ansvarar för att publicera inlägg, svara på frågor och vid behov radera kommentarer som strider mot de lagar och regler vi följer?
Följ gärna Hyresgästföreningen region Norrland i sociala medier:
Frågor eller behov av sociala medier-utbildning?
Kontakta:
Mia Dahlström, sociala medier ansvarig, kommunikation och opinion
Telefon 010-459 18 15, 073-809 18 15
mia.dahlstrom@hyresgastforeningen.se