Utbildningar

Här hittar du region norra Skånes bildningsprogram som vänder sig till Hyresgäst­föreningens medlemmar och förtroendevalda. Vi har samlat allt du behöver kring bildning här och uppdaterar med aktuellt utbud. Spara gärna denna sida som ett bokmärke så hittar du snabbt hit igen. Välkommen!

Bildning som får oss att växa

Hyresgäst­föreningen har en bred bildningsverksamhet som vänder sig till både dig som är medlem och dig som är förtroendevald. Regionalt erbjuds ett stort utbud i form av blad annat funktionsutbildningar, inspirationsföreläsningar, temakvällar och mycket mer.

I Hyresgäst­föreningen finns en gemensam bildningsstrategi och har som övergripande mål att alla som engagerar sig i Hyresgästförenignen ska erbjudas den utbildning de behöver för att utföra sitt uppdrag.

Folkbildning som idé ska genomsyra all bildningsverksamhet i Hyresgäst­föreningen. Nyfikenhet, frågande, reflekterande och handling är viktiga i kunskapsprocessen. Vi samarbetar med studieförbundet ABF som stöttar tex genom studiecirkelverksamheten.

Här kan de se fler aktiviteter som är på gång i vår region:
Aktivitetskalendern

Vill du komma i kontakt med studieförbundet ABF för att
till exempel starta en studiecirkel eller utveckla er styrelse
lokalt hittar du kontaktuppgifter här:
ABF Skåne