vuxna på promenad med barnvagnar

Medlemsveckor 2024 - vi gör det tillsammans!

Nu är det snart dags för vårens medlemsvecka, närmare bestämt vecka 21 i maj månad. Vi kommer under denna vecka kampanja under temat ”Livet i Hyresrätten - Det här är mitt hem!”

Hyresgäst­föreningen är en fantastisk organisation med många medlemmar och förtroendevalda. Medlemsveckorna är något vi gör tillsammans i hela organisationen från Ystad till Haparanda. Syftet med medlemsveckorna är att vara närvarande i bostadsområden, öppna upp för engagemang och få fler att bli aktiva i Hyresgäst­föreningen och att rekrytera fler medlemmar.

Vi i regionerna Aros-Gävle och Mitt planerar aktiviteter under hela veckan med temat ”Livet i hyresrätten – det här är mitt hem”. Vi vill med temat lyfta hyresrätten som boendeform.

Den 17 april genomförde regionerna i inspirationsträff inför medlemsveckan. Om du eller din förening inte hade möjlighet att närvara så hittar du presentationen från träffen här!

Videoinspelningen från träffen kan du se här

Varför kampanjveckor?

Att vi har kampanjveckor vecka 21 och 41 är något som Hyresgäst­föreningen beslutat om nationellt för 2024. Under veckorna ska vi, både anställda och förtroendevalda, fokusera lite extra på att nå våra mål genom kampanjarbete. Eftersom veckorna är nationella innebär det att hela Hyresgäst­föreningen är ute mer än vanligt för att anordna aktiviteter och kampanjer.

51/22
Medlemsveckorna är ett led i våra ambitiösa 51/22-mål som går ut på att vi ska bli fler medlemmar, aktiva medlemmar och förtroendevalda. Vi vill fortsätta vara en relevant och stark organisation för alla Sveriges hyresgäster där vi betyder mer för fler.

Berätta om det vi gör

För att kunna visa upp alla de aktiviteter som kommer att ske under vecka 21 och för att våra medlemmar lätt ska kunna se om det sker något i deras bostadsområden så vill vi att ni fyller i formuläret nedan.

När ni har fyllt i formuläret kommer er aktivitet att läggas upp i kalendariet som finns på regionernas webbsida.