Lokal hyresgäst­förening

Hyresgäst­föreningar i region BohusÄlvsborg-Skaraborg

Vill du vara del av en gemenskap och samtidigt påverka ditt och dina grannars boende? Då är du varmt välkommen att börja engagera dig i en hyresgäst­förening! I regionen finns det idag fyra hyresgäst­föreningar vars uppdrag är att fokusera på bland annat förhandlingsverksamhet, bostadspolitiskt påverkansarbete och att stödja och utveckla lokalt engagemang.

Här nedan ser du våra föreningsområden i regionen, samt vilka kommuner de innefattar. Klicka dig vidare för att läsa mer om vad Hyresgäst­föreningen nära dig har på gång.

→ Gullspång, Mariestad, Karlsborg, Töreboda, Tibro, Hjo, Tidaholm, Skövde och Falköping

→ Åmål, Bengtsfors, Mellerud, Dals Ed, Färgelanda, Strömstad, Tanum, Sotenäs, Lysekil, Uddevalla, Munkedal och Vänersborg

→ Trollhättan, Lilla Edet, Vara, Alingsås, Essunga, Herrljunga, Grästorp, Skara, Götene, Vårgårda och Lidköping

→ Mark, Svenljunga, Ulricehamn, Tranemo, Bollebygd och Borås