Regionkontor Borås
Nils-Olof Larsson

Lokala hyresgäst­föreningar

I Sjuhärad finns det flera lokala hyresgäst­föreningar som arbetar för inflytande, trygghet och gemenskap för hyresgästerna. Välkommen!

Vad gör en lokal hyresgäst­förening?

Den lokala hyresgäst­föreningen sköter de "närmaste" uppgifterna: man engagerar sig i hur det ser ut på gården, fixar kanske lite trevligheter för grannarna eller träffar hyresvärden för att ta upp gemensamma behov.
Saknas det en lokal förening där du bor? Då kan du prata med dina grannar och starta en. Vill ni inte starta en förening kanske det finns intresse att bilda en arbetsgrupp för att förverkliga en idé eller ta hand om ett problem?

Du kan alltid vända dig till din Hyresgäst­förening eller ditt regionkontor för att få råd och hjälp. Lättast gör du det genom att ta kontakt med oss på telefon 0771-443 443.

Här hittar du din närmaste Hyresgäst­förening: