Hur går ett ärende till?
Mostphotos

Hur går ett ärende till?

Hur går det egentligen till när en medlem kommer till oss på Hyresgäst­föreningen för att få hjälp med ett problem i sin lägenhet?

Alla medlemmar erbjuds juridisk hjälp och stöd om de har någon brist i sin lägenhet. Det kan handla om att något är trasigt eller slitet, att något som borde finnas i lägenheten saknas, eller något annat.

Hur går det till?

1. Steg ett är alltid att kontakta sin hyresvärd.
  2. Om hyresvärden inte vill hjälpa till eller inte ger något svar, är nästa steg att kontakta Rådgivningen på Hyresgäst­föreningen.
  3. Av Rådgivningen kan man få råd via telefon eller e-post. Om man behöver mer hjälp ser Rådgivningen till att man får en handläggare som hjälper till.

Om du som representerar Hyresgäst­föreningen, antingen som förtroendevald eller anställd, får frågor om brister av en hyresgäst ska du alltid hänvisa till Rådgivningen. På så sätt kommer ärendet in på rätt sätt och vi kan vara säkra på att medlemmen får hjälp.

Kontakta Rådgivningen

Telefon: 0771 443 443