Familj i hemmet

Få kostnadsfri BoKvar-försäkring

En av alla fördelar med att vara medlem i Hyresgäst­föreningen är att du får hjälp att betala delar av dina boendekostnader om du skulle bli arbetslös eller sjukskriven. Tillsammans med Trygg-Hansa har vi nämligen tagit fram en BoKvar-försäkring! Bli medlem idag så får du försäkringen kostnadsfritt under tre månader.

Vi vill att våra medlemmar ska känna sig trygga där de bor. Det är därför vi erbjuder rådgivning, hyresjuridiskt stöd, förhandlar din hyra och hjälper dig att få ditt bostadsområde att bli trevligare och tryggare. Nu får du också en BoKvar-försäkring, så du kan känna dig trygg när livet kanske inte riktigt blir som planerat. Den är kostnadsfri de 3 första månaderna, därefter kostar den 99 kronor per månad.

För att få BoKvar-försäkringen behöver du:

• Vara medlem i Hyresgäst­föreningen
  • Vara 18–70 år gammal och folkbokförd i Sverige
  • Bo i hyresrätt, bostadsrätt eller ägarlägenhet
  • Inte fått sjukersättning eller aktivitetsersättning

Försäkringen gäller även för din partner så länge personen är skriven på samma adress och uppfyller kraven. Försäkringen börjar gälla samma dag som du blir medlem.

För dig som redan är medlem

Även du som redan är medlem i Hyresgäst­föreningen kan ta del av BoKvar-försäkringen. Teckna BoKvar-försäkringen redan idag!

Hur mycket ersättning kan jag få?

• vid arbetslöshet eller sjukskrivning kan du få upp till 4 000 kr per månad i 12 månader
  • om du får en kritisk sjukdom får du ett engångsbelopp på 10 000 kr
  • du kan få ersättning med upp till 48 000 kr för merkostnader vid försäkrads dödsfall

Hur avslutar jag försäkringen?

Efter de 3 kostnadsfria månaderna får du ett erbjudande om att behålla försäkringen, om du tackar nej avslutas försäkringen automtiskt. Om du väljer att behålla försäkringen kostar den 99 kronor per månad.

Har du fler frågor?

Här hittar du information gällande försäkringsvillkor och förköpsinformation.

Har du frågor om försäkringen eller vill ångra ditt avtal? Då kan du kontakta Trygg-Hansa via mail affinity@trygghansa.se eller på telefon 010-219 10 35.