Marie Linder utomhus höst

Marie Linder

Förbundsordförande

– Det bästa i mitt uppdrag är att jag tillsammans med alla andra kloka och aktiva inom Hyresgäst­föreningen får vara med och påverka bostadsfrågor både lokalt och nationellt. Det handlar dels om mitt eget boende och dels att nationell använda kraften av att vi är en stark organisation, med många medlemmar och mycket kunskap. Som förtroendevald är jag med och arbetar så att dagens hyresgäster får förutsättningar för att bo bra, men även framtidens hyresgäster. Mina hjärtefrågor just nu är att utveckla Hyresgäst­föreningen och hyresrätten för framtiden och genomföra vårt framtidsprogram. Det arbetet innebär att vi tydligt står på hyresgästernas sida med stöd och rådgivning och upprätthåller konsumentskyddet med rätt att förhandla hyrorna, för landets 3 miljoner hyresgäster. Sist men inte minst så handlar arbetet även om att behålla ett starkt besittningsskydd för hyresgästerna. Men jag har även blicken mot framtiden, där hyresrätten ska vara en attraktivt boendeform som fler kan efterfråga.

Skicka e-post