intresserad medlem
most photos

Nyinflyttade hyresgäster får brev från Hyresgäst­föreningen

Om du flyttade in i en hyresrätt under slutet av 2020, och inte redan är medlem i Hyresgäst­föreningen, har du nu fått hem ett brev från oss. I brevet berättar vi om varför det är så viktigt att vara medlem i Hyresgäst­föreningen.

Har du just flyttat in i en ny hyresrätt? Då är det sannolikt att du har fått ett brev från Hyresgäst­föreningen där vi listar även upp några av alla fördelar man får som medlem.

De flesta som går med i Hyresgäst­föreningen gör det för att få den trygghet som kommer från att veta att Hyresgäst­föreningen backar upp sina medlemmar om de behöver det. Andra vill engagera sig för att skapa en förändring i sitt bostadsområde, eller helt enkelt vara en del i den gemenskapen som vi har i Hyresgäst­föreningen.

Förutom fina förmåner på apoteksvaror, försäkringar och ljudböcker så får du också tillgång till vidareutbildning via Hyresgäst­föreningens egna utbildningsplattform: Lärkan

Anledningarna till att gå med som medlem i Hyresgäst­föreningen är många! Medlemskapet kostar 85 kr i månaden och det går bra att bli medlem både här på hemsidan eller genom att ringa till oss på: 0771-443 443.

Välkommen till oss!