Ett barn och en kvinna kramas

Kostnadsfri BoKvar-försäkring

I samarbete med Trygg-Hansa har vi tagit fram en frivillig BoKvar-försäkring som hjälper dig att betala delar av dina boendekostnader vid arbetslöshet och sjukskrivning - och ger engångsutbetalningar vid kritisk sjukdom och dödsfall. Försäkringen gäller för dig som medlem i Hyresgäst­föreningen och för din partner som är skriven på samma adress.

Om BoKvar-försäkringen

BoKvar-försäkringen är kostnadsfri i 3 månader, både för nya och befintliga medlemmar i Hyresgäst­föreningen.

Vad krävs för att försäkringen ska gälla för dig?

Du ska vara 18-70 år, folkbokförd i Sverige och ha en hyresrätt, bostadsrätt eller ägarlägenhet samt vara medlem i Hyresgäst­föreningen. Du kan inte erhålla, eller ha blivit beviljad, sjukersättning eller aktivitetsersättning vid tiden för anslutningen. Försäkringen kostar 99 kronor per månad och gäller även för din make/sambo (som är skriven på samma adress) under förutsättning att kraven uppfylls. Avslutar du ditt medlemskap hos Hyresgäst­föreningen avslutas även försäkringen hos Trygg-Hansa automatiskt. Du ska även kunna uppge en mejladress till Trygg-Hansa.

För att Trygg-Hansa ska veta vilka medlemmar som är försäkrade delar Hyresgäst­föreningen ut personuppgifter till försäkringsbolaget.  Vill du som ny medlem inte att Hyresgäst­föreningen ska dela personuppgifter till Trygg-Hansa kan du kontakta oss på telefonnummer 0771-443 443, inom en månad efter att du blev medlem.

Är du redan medlem och har tecknat vår BoKvar-försäkring innan 2022?
Då kan du klicka här för att komma till BNP Paribas Cardif där du exempelvis kan anmäla skador m.m.