Nej till marknadshyra
Hyresgäst­föreningen

Vi säger nej till marknadshyror. Vad säger politikerna?

Det kommer en tid då vi tillsammans måste kraftsamla för det vi tror på. Hyresgäst­föreningen har samlat in över 127 000 underskrifter från personer som säger nej till marknadshyror. Det har nu blivit dags att överlämna dessa till våra politiker.

Blockerat innehåll.

Trots att all fakta visar att hyrorna chockhöjs med marknadshyror har Socialdemokraterna, Centerpartiet, Miljöpartiet och Liberalerna kommit överens om att införa “fri hyressättning”, det vill säga marknadshyror, för nybyggda hyresrätter. En utredning om detta avslutas på måndag 31 maj.

I en livesändning möter vi experter, aktivister och förtroendevalda i Hyresgäst­föreningen när vi tillsammans genomför överlämningar till politiker runt om i landet.

Sändningen hittar du på Hyresgäst­föreningens Facebook-sida samt på Hyresgäst­föreningens YouTube. Ingen anmälan krävs.

Vi ses på måndag! Varmt välkommen.