Kontor
Josefin Dejler

Hyresgäst­föreningen söker Goda grannar i region Sydost

I regionen har Hyresgäst­föreningen 73 000 medlemmar vilket ger oss stora möjligheter att hjälpas åt i den pågående coronakrisen. Nu söker vi goda grannar lokalt för att kunna hjälpa den som inte klarar vardagen på egen hand.

Goda grannar är till för den som vill hjälpa och den som behöver hjälp och nu kan man anmäla sig som volontär på godagrannar.nu

- Vi ser att många tvingas isolera sig i sina hem och för många känns det naturligt att vilja hjälpa till, vara en god granne, säger Charlotta Jakobsson regional samordnare för Goda grannar i Hyresgäst­föreningen region Sydost.

Runt om i regionen jobbar boendeutvecklare, medlemsrekryterare och förtroendevalda sida vid sida för att sprida budskapet om att de som vill kan hjälpa till, även utan medlemskap i Hyresgäst­föreningen.

I Hyresgäst­föreningen region Sydost ingår Jönköping, Kronoberg, Kalmar, Östergötland och Blekinge län samt Gotland.

Kontakta gärna oss
För mer information kring Goda grannar
Charlotta Jakobsson regional samordnare, Hyresgäst­föreningen region Sydost.
Telefon: 010-459 21 73
E-post: charlotta.jakobsson@hyresgastforeningen.se

För mer information om vad som görs lokalt
Josefin Dejler, kommunikatör Hyresgäst­föreningen region Sydost