vecka 20 Stockholm

Full fart under medlemsveckan!

Aktiviteter pågår i hela landet nu under medlemsveckan, vecka 20. Runt om i region Stockholm har förtroendevalda och anställda gjort gemensam sak för att träffa så många medlemmar och hyresgäster som möjligt. Först ut var innerstadsföreningarna som arrangerade Tala om din bostad redan den 2 maj.

vecka 20 Hammarbyhöjden

I Haninge, Sundbyberg och Tyresö har det arrangerats politikerutfrågningar. I Tumba, Flemingsberg, Kungsängen, Hammarbyhöjden, Bagarmossen, Bredäng och Skärholmen, har föreningarna och LH tillsammans med anställda delat flygblad, bjudit på kaffe, korv eller popcorn och pratat valfrågor med medlemmar och hyresgäster.

Idag torsdag händer det saker i bland annat Edsberg i Sollentuna, Akalla och vid Fatbursparken på Södermalm.

I helgen anordnas aktiviteter i Södertälje, Upplands Väsby, Brommaplan, Fisksätra, Bro C, Sigtuna och på Gotland anordnas flygbladsutdelning på flera ställen.

Huddinge anordnar bostadspolitisk debatt på måndag den 23 maj.

Redan den 2 maj (v 18) anordnade de fyra innerstadsföreningarna ”Tala om din bostad” som lockade över hundra medlemmar. Medlemmar erbjöds rådgivning på plats från jurister och hyresförhandlare. Rapporten ”Lägenhetshotell - Hur bostäder blir hotellägenheter” presenterades. Rapporten som Hyresgäst­föreningen Östermalm och region Stockholm tagit fram.

vecka 20 Skärholmen

Flygbladsutdelning och samtal i Skärholmens centrum

vecka 20 Haninge

Bostadpolitisk möte i Haninge Kulturhus. Förbundsordförande Marie Linder inleder.

vecka 20 Sundbyberg

Politikerpanelen i Sundbyberg bestod av samtliga partier.

vecka 20 Bagarmossen

I Bagarmossen bjöd Hyresgäst­föreningen Syd-Ost på både kaffe och popcorn.

vecka 20 Bredäng

Korvgrillning i Bredäng.

Tala om din bostad

Hyresgäst­föreningarna Norrmalm, Kungsholmen, Östermalm och Södermalm arrangerade Tala om din bostad.