En ung man sitter vid sett skrivbord och arbetar.

Hitta ditt årsmöte 2023

I mars hålls årsmöte i din kommun eller stadsdel och du som medlem är inbjuden! Gör din röst hörd, möt styrelsen, träffa dina grannar och andra medlemmar. Du har rösträtt i alla frågor på mötet och kan vara med och påverka. Här är listan med alla 27 hyresgäst­föreningars årsmöten.

Stockholms stad

Norrmalm

Måndag 20 mars kl 19.30-21.00. Birkagården Karlbergsvägen 86.
Registrering, fika och en macka 19-19:30. Vi är tacksamma för nomineringar till hgf.norrmalm@gmail.com eller 08-24 84 42.

Kungsholmen

Onsdag 8 mars kl 19.00. Nicandervägen 2, i lokala hyresgäst­föreningen Grönsiskans lokal. Alla medlemmar från Kungsholmen och Essingeöarna är varmt välkomna.
Sedvanligt årsmöte. Vi bjuder på kaffe och te.
För mer info se kungsholmen.hgfsthlm.se

Östermalm

Onsdag 29 mars kl. 18.00. Sandhamnsgatan 8, plan 1
Avprickning från kl. 17.30. Sedvanliga årsmötesförhandlingar.
Handlingar finns på plats. Vi bjuder på fika.

Södermalm

SÖNDAG 26 mars kl 16.00. Kroppens hus, entré E, Stadsgårdsterminalen (f.d. Birkaterminalen), mellan Slussen och Fotografiska. Vi bjuder på fika. I samband med mötet finns möjlighet att se utställning konst och medicin.

Bromma/Ekerö

Torsdag 23 mars kl 18.00. Tältgatan 8 i lokala hyresgäst­föreningen Nockebys lokal . Vi bjuder på kaffe från 17.30.
Föranmälan senast 20 mars till Kicki Glasberg .

Vällingby

Söndag 26 mars kl 13.00. Prisma Hässelbygårds centrum, Loviselundsvägen 10. Avprickning från 12.30. Anmälan senast 16 mars via mejl eller till 070 413 33 56

Brännkyrka-Hägersten

Tisdag 28 mars kl 18.00.Medborgarhuset, Riksdalervägen 2, Hägersten eller digitalt. Vi bjuder på kaffe och smörgås
Nomineringar skickas via mejl till valberedningen

Skärholmen

Onsdag 22 mars kl 18.00. Mikaelikyrkans församlingshem, Skärholmsgången 2 eller digitalt. Vi bjuder på fika och ger möjlighet att ställa frågor om ditt boende. Info om digitalt deltagande kommer att finnas på hyresgastforeningen.se/skarholmen

Järva

Lördag 25 mars kl. 15.00. Rinkeby Folkets Hus. Inbjudan har mejlats till alla medlemmar med e- post och handlingarna skickas i förväg till de som anmäler sig och så önskar.  Motioner och nomineringar till föreningsstyrelse och revisorer ska ha lämnats senast 25 februari. Övriga nomineringar lämnas senast 10 mars till valberedningens ordförande kerstin@aggefors.se
Vi bjuder på fika.

Sydost

(Enskede, Årsta, Vantör och Farsta)
Måndag 27 mars kl 18.00. Biograf Reflexen, Kärrtorpsplan 14

Södra länet

Botkyrka Salem

Lördag 25 mars kl 13.00-15.00. Tumbascenen, Utbildningsvägen 2A
Vi bjuder på fika.

Haninge

Torsdag 23 mars kl 18.30. Kulturhuset i Handen. Avprickning från 17.30. Vi bjuder på kaffe och smörgås.

Huddinge

Tisdagen 14 mars kl 18.00
Hyresgäst­föreningen Huddinges lokal, Sjödalsbacken 1, eller digitalt
Soppa och smörgås samt kaffe och kaka från 17.30 för dig som kommer till lokalen. Nomineringar skickas till valberedningen@hgfhuddinge.se

Tyresö

Onsdag 15 mars kl 19.00
Granängsringen 55 nb på gården
Lättare förtäring från kl 1830. Nomineringar och ev motioner skickas till foreningen@hgftyreso.se senast 15 februari.

Nacka Värmdö

Onsdag 15 mars kl 18.30
Sikgården, Sikgatan 16 ingång från allén
Vi bjuder på kaffe och macka kl 18.00

Nynäshamn

Lördag 11 mars kl 13.00
Digitalt möte
Anmäl dig här

Södertälje Nykvarn

Lördag 25 mars kl.12.00-15.00
Sveagatan 22B, Grusåsen, Södertälje. Vi bjuder på fika.

Norra länet

Lidingö

Måndag 20 mars kl 18.30. Ansgarskyrkan, Odenvägen 3 eller digitalt. Macka och kaffe serveras från 17:30.

Sigtuna

Onsdag 22 mars kl 19.00. Hyresgästernas Hus, Södergatan 50, Märsta. Avprickning och soppa från kl 18.00. Nomineringar skickas till valberedningen via mejl till valberedninghgfsigtuna@gmail.com eller till Lola Svensson 073 595 52 99

Upplands Väsby

Söndag 26 mars kl 14.00 avprickning  från 13.30
Scandic "lilla blå", Hotellvägen 1
Inbjuden gäst är regionens förhandlingchef Sofia Kloo
Vi bjuder på kaffe med tillbehör.

Järfälla

Torsdag 30 mars kl 18.00 – 20.00. Viksjöträffen i Viksjö. Avprickning från 18.00. Mötet börjar 18.30. Vi bjuder på frukt och dryck. Nomineringar skickas senast 28 februari till Eva Dazley.

Solna

Torsdag 23 mars kl 18.30. Park Inn Solna, Hotellgatan 11, Solna Centrum. Enklare förtäring och registrering från kl 17.30. Gäst är kommunstyrelsens ordförande Sara Kukka Salam.

Sollentuna

Torsdag 30 mars kl 18.30, Ribbingsväg 89 eller digitalt.

Sundbyberg

Onsdag 22 mars kl 19.00, Tulegatan 47 (egen ingång) eller digitalt. Lättare förtäring. Anmälan på link.webropol.com/s/sundbyberg

Nordost

Onsdag 29 mars kl 19.00. Digitalt möte. Anmälan senast 28 mars via mejl till arsmote2023.nordost@hotmail.com Handlingar och dagordning kommer att finnas på hgfnordost.se från 15 mars.

Upplands Bro

Lördag 25 mars kl 14.00. HGF-lokalen Bergvägen 24 i Kungsängen. Vi bjuder på våfflor till fikat eftersom det är våffeldagen.

Gotlands län

Gotland

Torsdag 16 mars kl 18.00
Arbetarrörelsens hus, Stenhuggarvägen 6, Visby.
Enklare förtäring. Anmälan och eventuella allergier till stefan.uddebrant@hgfgotland.se eller 073 701 45 28