Kille tjej mobil
Mostphotos

Medlemsavgiften höjs 1 januari 2020

Tack för att du är medlem i Hyresgäst­föreningen! Ditt medlemskap är viktigt. Det är du och över en halv miljon andra medlemmar som tillsammans bildar Sveriges största folkrörelse. Hyresgäst­föreningen är idag viktigare än någonsin. Vi ser att hot om marknadshyror hänger över alla landets hyresgäster och skulle ge drastiskt försämrad trygghet i boendet.

Varje år förhandlar vi hyran för miljoner hyresgäster i hela landet och förhindrar många orimliga hyreskrav. Vi ser även till att fastighetsägare reparerar och underhåller sina lägenheter.  Många medlemmar gör att Hyresgäst­föreningen kan fortsätta vara en stark motpart till bostadsbolagen.

Som medlem i Hyresgäst­föreningen får du:

- Möjlighet att påverka ditt och andras boende

- Juridisk hjälp i frågor som rör ditt boende

- Många bra medlemsrabatter på utvalda produkter och tjänster

- Du är också med och driver rätten till en god bostad till en rimlig kostnad - för ett bra samhälle för alla.

Din medlemsavgift höjs 1 januari 2020
Vi har under många år haft samma nivå på vår medlemsavgift, samtidigt som andra kostnader i samhället har ökat. Vi vill kunna fortsätta vara en stark aktör och bedriva vår verksamhet på allra bästa sätt, i ditt och andra medlemmars intresse. Därför har Hyresgäst­föreningens förbundsstämma fattat beslut om en gemensam medlemsavgift på 85 kronor per månad. Det innebär att från och med den 1 januari 2020 höjs din medlemsavgift med 5 kronor per månad.

Medlemsavgiften kommer att justeras automatiskt. För dig som har avgiften på autogiro börjar den nya avgiften gälla 28 december, då den dragningen avser januari månad.

Det är du som är medlem som gör Hyresgäst­föreningen till en stark och viktig organisation för dagens och morgondagens hyresgäster!