en animerad person framför hyreshus

Nu startar medlemsveckan!

Hyresgäst­föreningen firar 100 år och nästa vecka, 8-14 maj, är det dags för vår första medlemsvecka för året. Då går vi ut på gator och torg och i bostadsområdena för att möta våra medlemmar och andra hyresgäster. Vi kommer att lyfta lokala frågor, visa på möjligheter att påverka sitt eget och andras boende, berätta om nyttan med att vara medlem och uppmuntra till engagemang.

tre animerade personer

Det kommer också att hända spännande saker i våra digitala kanaler, såväl här på webben som i våra sociala medier, där vi bland annat kommer att lansera två filmer.

Den ena är en kort animerad film om Hyresgäst­föreningen, vårt arbete och hur vi kan hjälpa våra medlemmar. Den andra filmen är en intervju med studenten Arthur, som berättar om fördelarna med att vara medlem under studietiden.

Vi kommer också att dela med oss av bilder och filmer från Hemresan, där vi i vår husbil under ett antal veckor besöker orter i Norr- och Västerbotten för att bjuda på fika, träffa människor och prata om deras boende.

En liknande medlemsvecka kommer också att genomföras i höst, närmare bestämt den 2-8 oktober.