Jul i gemenskap Luleå

Jul i gemenskap - en hjärtefråga för Luleåföreningen

Ingen ska behöva vara ensam i jul, så resonerar Hyresgäst­föreningen Luleå som arrangerar julaktivitet för luleåbor i samarbete med bostadsbolaget Lulebo och Nordchark 🎅🎄. 🎅🎄❤️.

Jul i Gemenskap, Javier

Julaktiviteten är en hjärtefråga för föreningen som årligen arrangerat det sedan 2018 (bortsett från avbrott under pandemin).

- Att vara ensam över jul är extra tufft för många, att då kunna erbjuda en mötesplats och bidra till glädje i tillvaron, värmer i hjärtat, säger Javier Maier Chavez, ordförande i Hyresgäst­föreningen.

Behovet av en mötesplats under jul är enligt Javier Maier Chavez stort, under förra året var det runt 60-90 besökare/dag.

Årets gemensamma julfirande går av stapeln den 26 och 27 december mellan klockan 14.00-18.00 i lokalen på Norra Strandgatan 7. På plats bjuds det på fika, soppa och smörgås. Det finns möjlighet att pyssla, läsa bok/tidning eller bara umgås tillsammans med andra luleåbor.

Föreningen har samlat ihop begagnade kläder som kommer att skänkas bort till behövande. Gosedjur och leksaker kommer även att slås in till julklappar och delas ut till de yngre besökarna 🎁❤.

Vill du fira en jul i gemenskap med oss 26 och 27 december?

För mer information och anmälan; läs här.