En mamma är glad med sitt barn i famnen.
Hyresgäst­föreningen

En vecka för medlemmar – och nya medlemmar!

Den 13–19 september kommer hela landet att sjuda av aktiviteter ute i bostadsområdena. Under parollen "Tryggare tillsammans!" rekryterar vi och engagerar så många nya medlemmar som möjligt – för att bli en starkare och livligare folkrörelse.

Affisch på stolpe i ett bostadsområde
Elin Lilja

Detta händer i norra Skåne

Under veckan kommer vi vara på många olika platser där vi äntligen kan ses och träffa er i era bostadsområden. Engagemanget från föreningarna och lokala föreningar att medverka är stort – och de kommer att arrangera aktiviteter runt om i regionen!

Från regionkontoret har vi valt att satsa på att synas lite extra i tre områden: Kristianstad, Ängelholm och Svalöv/Eslöv.

I listan nedan kan ni ses vart ni kan träffa oss under veckan. Kom och prata med oss om ditt bostadsområde, få mer information om vad Hyresgäst­föreningen jobbar med just nu eller kom och gå en trevlig tipspromenad med vänner och familj.

Vi ser fram emot en någorlunda normal höst!

Aktiviteter i urval vecka 37

Det är många Hyresgäst­föreningar runt om i region Norra Skåne som kommer ordna aktiviteter, här nedan är ett urval av var vi kommer finnas ute.

Höganäs
Expeditionen är öppen och föreningen bjuder på kaffe och kaka. Om vädret tillåter har vi ett bord utanför expeditionen med information om Hyresgäst­föreningen. Personal finns på plats hela veckan och svarar på frågor om ditt boende och hyresrätten.
Dag och tid: Expeditionen öppen, mån - fre kl 10.00 - 17.00
Onsdag 13/9: Jurist och förhandlare finns på plats kl 14.00 - 17.00 och svarar på dina frågor.
Torsdag 16/9: Förhandlare svarar på dina frågor kl 10.00 - 13.00 samt juridisk handläggare på plats kl 10.00 - 16.30.
Fredag 17/9: Jurist svarar på dina frågor kl 10.00 - 17.00
Adress: Storgatan 55, Höganäs.

Helsingborg
Snacka med Hyresgäst­föreningen då personal från regionkontoret samt förtroendevalda finns vid ett informationsbord utanför regionkontoret.
Dag och tid: mån-fre kl. 11-14
Adress: Järnvägsgatan 18 A, Helsingborg

Helsingborg
Snacka med Hyresgäst­föreningen då personal från regionkontoret informerar om Hyresgäst­föreningen utanför entrén på Campus.
Dag och tid: mån, ons, fre kl. 10.30-13.30
Adress: Campus Helsingborg

Sibbhult
Välkomna att besöka föreningsstyrelsen Östra Göinge/Osby som finns på plats vid ett tält och bjuder på fika.
Dag och tid: månd kl. 17-20
Adress: Färegatan i Sibbhult.

Marieholm
Välkomna hela familjen på tipspromenad.
Dag och tid: tis kl. 15-18
Adress: Stora torg i Marieholm.

Lönsboda
Dag och tid: tisd kl. 17-20
Adress: Floragatan i Lönsboda.

Ängelholm
Föreningslokalen öppen. Det bjuds på fika och vi svarar på frågor om hyresrätten.
Dag och tid: onsd kl. 9-12 och 13–16
Adress: Östergatan 65, Ängelholm.

Kristianstad
Välkommen att besöka vår bo-bil som kommer stå parkerad vid Finlandshusen.
Dag och tid: ons kl. 12.30-18.00
Adress: Finlandsgatan, Kristianstad.

Killeberg
Dag och tid: onsd kl. 17-20
Adress: Köpmannagatan, Killeberg.

Eslöv
Välkomna hela familjen på tipspromenad.
Dag och tid: tors kl. 15-18
Adress: Vid bovärdskontoret på Rönnebergavägen 36, Eslöv

Halmstad
Föreningen Halmstad Laholm delar ut goodiebags i centrala Halmstad.
Dag och tid: tors kl. startar 14.00
Adress: startar från centrum, rådhustorget, Halmstad.

Broby/Osby
Turné med bo-bilen mellan de olika orterna i kommunerna.
Välkomna att besöka föreningsstyrelsen Östra Göinge/Osby som finns på plats i bobilen. Det bjuds på fika.
Dag och tid: tors kl. 9:00-13:00
Adress: Verkstadsgatan, Broby (Osbybostäder).
Dag och tid: tors 13:30-17:00,
Adress: Skolgatan, Osby (Osbybostäder).

Osby/Knislinge
Turné med bo-bilen mellan de olika orterna i kommunerna.
Dag och tid: fre kl. 9.00-13.00
Adress: Kristianstadsvägen, Osby
Dag och tid: fre kl. 13.30-17.00
Adress: Föreningsgatan 12, Knislinge

Halmstad
Kom och träffa Hyresgäst­föreningen i Halmstad som anordnar en grillträff och svarar på frågor om Hyresgäst­föreningen och ert boende.
Hyresgäst­föreningen bjuder även på hamburgare och dryck!
Dag och tid: lör kl. 12-15.
Juristen besvarar era frågor mellan klockan: 12.00 –14.00
Adress: Ett tält på Ängen vid Maratonvägen 20, Halmstad