Inseplingsrum där 2 anställda i Hyresgästföreningen är med i Helsingborgspodden.
Helsingborgspodden

Vi gästar Helsingborgspodden

Hyresgäst­föreningens förbundschef Erik Elmgren besökte stadsmässan H22. Tillsammans med tillförordnad förhandlingschef Peter Olsén var de med i ett avsnitt av Helsingborgspodden. Där fick vi chans att djupdyka in i bostadsmarknaden och belysa hyresrättens viktiga plats i samhället.

Logotyp för Helsingborgspodden
Helsingborgspodden

I avsnittet kan du höra om vår historia och position i samhället, hur viktig hyresrätten är för både den socio- och makroekonomiska delen i samhället och hur vi arbetar inom bostadspolitiken. Vi tycker att det finns en bo-orättvisa mellan det ägda och hyrda boendet som vi vill ändra på. Vi ger också en bild av vikten av att ha en bra mix av olika bostadsfomer i en stadsplanering som ger en levande stad. Avsnittet avslutar med Helsingborgs utmaningar för framtiden.

Tillsammans med våra medlemmar är vi en stark civilorganisation som kan förändra och påverka både i bostadsområdet och riksdagspolitiken. Vi arbetar för att göra skillnad för landets hyresgäster!

Tack för att vi fick medverka i Helsingborgspodden med våra frågor!

Lyssna på avsnittet här: podbean.com/ew/pb-qnv96-123dbed