Collage: Biblioteksbuss. Två clowner spexar

En fin dag i Arvika

Dotteviksdagen, också kallad Hyresgästernas dag, är en tradition i Arvika. Den ordnas av den lokala hyresgäst­föreningen i Dottevik, i år en solig 19 augusti.

Vädret var verkligen på arrangörernas sida, varmt och soligt.

Föreningen bjöd på kaffe, festis, kaka och korv till besökarna. Det var cirka 500 personer som kom någon gång under dagen.

Jessica Fors, ordförande i Hyresgäst­föreningen i Dottevik, var inte bara ansvarig för dagen utan också auktionsutropare!

Affärsidkare i Arvika hade skänkt saker till auktionen, det var allt från presentkort till ansiktskräm.

Göran Bryntesson underhöll med sång och musik. Bokbussen visade upp sin verksamhet och hade även en liten tävling för de som kom. Räddningstjänsten hade förevisning i vad som händer när man tömmer lite vatten i olja - oj oj! Gör inte det! Det var en mycket viktig förevisning eftersom många köksbränder börjar med brinnande olja eller torrkokning.

Clownerna Conny Fekt och Carro Mell gjorde "livet surt" för både räddningstjänst och bokbuss, men förgyllde dagen för besökare och barn.

Collage: Biblioteksbuss. Två clowner spexar
Håkan Jivesand
Collage- brandbil. Eldklot under bekämpning.
Håkan Jivesand
Musikinstrument och mikrofon står uppställda vid träd