Värmlandsturnén

Nu är vi ute på turné!

Hyresgästföreningen i Värmland har gett sig ut på turné och under två år ska vi besöka alla 16 värmländska kommuner. Under turnén bjuder vi på roliga lotterier, intressanta utställningar och svarar såklart på alla dina frågor om boendet.

Varje turnéstopp kommer också ha ett tema som gör eventet lite extra kul, som i Storfors där vi kommer fira mormorsrutans dag och virka tillsammans!

Se de 8 stopp vi kommer göra under 2022 i turnéplanen! (Vi kommer löpande fylla på med ny information på sidan.)

Kartpekare Filipstad

Filipstad 24 mars --> Fira våffelafton med Hyresgästföreningen!

Du har säkert hört talas om våffeldagen men Hyresgästföreningen skapar nu en ny tradition där våfflorna börjar ätas redan kvällen innan - våffelafton.

Dag: Torsdag 24 mars
Tid: Kl. 15.00 - 18.00
Plats: Stora Torget, Filipstad

Vi bjuder på våfflor, svarar på dina frågor om boendet och massor av annat roligt!

Kartpekare Grums

Grums 12 april --> Orrbydagen är tillbaka i påsk!

Den traditionella och väl uppskattade Orrbydagen i Grums är tillbaka, den här gången med påsktema.

Dag: Tisdag 12 april
Tid: Kl. 15.00 - 18.00
Plats: Utanför Ica Orrby

Lyssna till livemusik, bjuds på fika och aktiviteter för barnen. Dessutom kan du ställa dina frågor till oss om boendet och få veta mer om Hyresgästföreningen.

Kartpekare Arvika

Arvika 14 maj --> Hyresgästens dag i Arvika,  ett bostadspolitiskt event!

Nu bjuds alla Arvikabor in till ett spännande evenemang där vi bjuder på politiskt panelsamtal om Arvikas bostadspolitik, roliga lotterier, utställning om Hyresgästföreningens historia och mycket mer!

Dag: Lördagen maj
Tid: Kl. 11.00 - 14.00
Plats: Ritz Hamngatan 10, Arvika

Välkommen!

Kartpekare Torsby

Torsby 1 juni --> Välkommen på familjedag i Torsby!

Ta med dig hela familjen och kom till oss i Tingshusparken den 1 juni! Vi bjuder på frågesport, lyckohjul, livemusik och den goda Torsby-specialiteten "Molusk" direkt från Wienerkonditoriet.

Dag: Onsdagen 1 juni
Tid: Kl. 16.00 - 18.00
Plats:  Tingshusparken

Varmt välkomna!

Kartpekare Storfors

Storfors 15 augusti --> Fira mormorsrutans dag med Hyresgästföreningen!

En relativt okänd dag är mormorsrutans dag – det vill Hyresgästföreningen ändra på! I minst hundra år har flitiga hyresgäster virkat vackra rutor i regnbågens alla färger och skapat såväl klädesplagg och kuddar som dukar och gardiner. Nu är du välkommen att virka en mormorsruta med oss och bidra till en jättelik filt för hyresgästers rätt till en bra bostad!

Dag: Måndagen 15 augusti
Tid: 15.00-17.00

Plats: Djupdalsgatan 17

Kartpekare Eda

Eda 3 oktober --> Hyresgästens dag i Eda!

Fira nationella hyresgästens dag med Sveriges största hyresgästorganisation! Lär dig mer om dina rättigheter och skyldigheter och ställ vilka frågor du vill till våra kunniga representanter. Hos oss får du också lära dig mer om hyresrättens historia.

Dag: Måndagen 3 oktober
Plats:

Exakt tid och plats kommer…

Kartpekare Forshaga

Forshaga 21 oktober --> Fira Halloween med Hyresgästföreningen!

Hyresgästföreningen bjuder in till en rysligt läskig kväll med godis, reflexvandring och spöklika tävlingar. Passa på att ställa frågor om din bostad och lär dig mer om Hyresgästföreningen. Du som besöker oss utklädd får en extra överraskning!

Dag: Fredagen 21 oktober
Plats:

Exakt tid och plats kommer…

Kartpekare Årjäng

Årjäng december --> Fira in julen med Hyresgästföreningen!

Dag:
Plats:

Exakt tid, plats och innehåll kommer…