Solgården, vårt eget ställe för sommaren
Foto: Nils-Olof Larsson
Solgården, vårt eget ställe för sommaren

Sommarsemester på Solgården

Nu kan du som är medlem i Hyresgäst­föreningen boka semesterstuga till ett riktigt bra pris. Solgården, strax nordost om Vänersborg är vårt eget sommarparadis: egen strand, en lagun för de små, Vänerns böljor lite längre ut...

Med en hög barnvänlighet eller kanske man ska säga familjevänlighet tar Solgården emot. Precis på stranden av Vänern ligger Hyresgäst­föreningens sommarnöje som tar emot bokningar för härliga dagar.

- Läget är helt fantastiskt, säger Mia Kjellsson, som är föreståndare på Solgården. Dels har vi de egna möjligheterna med gräsplanen, bollspel, kanoter och båtar. Dels har vi möjligheterna att vandra upp på bergen eller göra andra utflykter till Trollhättan eller Vänersborg.

Solgården är öppen för alla, att boka in sig på. Men som medlem i Hyresgäst­föreningen har du en rejäl rabatt också.

- En mindre stuga kan du hyra för 595 kr/natt. Om familjen är större har vi familjelägenheter där ni inte delar några utrymmen med andra, säger Mia Kjellsson.

Familjelägenheterna kostar mer, från 1 440 kr/natt, men då får ni flera toaletter, duschar och eget kök!

För att boka din sommarsemester på Solgården kan du

Välkommen till vår egen riviera!