Bli medlem

Medlemsavgiften är mellan 80 och 85 kronor i månaden, beroende på var i landet du bor. När du fyllt i dina uppgifter i formuläret nedan ser du vad medlemsavgiften blir för dig. Från och med 1:a januari 2020 inför vi en enhetlig medlemsavgift på 85 kronor/månad för alla medlemmar i Hyresgästföreningen - oavsett var i landet du bor.

Dina uppgifter i ansökan registreras i vårt medlemsregister och hanteras enligt gällande dataskyddslagar. Vi behöver dina personuppgifter för att hantera ditt medlemskap hos oss, tillhandahålla dig de förmåner och erbjudanden som ingår i medlemskapet, skicka ut vår medlemstidning, information, enkäter och liknande.

Du kan när som helst kontakta vårt Dataskyddsombud för att få veta mer om dina rättigheter gällande vår behandling av dina personuppgifter. Läs vår uppdaterade integritetspolicy och medlemsvillkor. När du skickat in din medlemsansökan har du godkänt dessa.

Vill du betala via autogiro registrerar du först din medlemsansökan. Därefter ansöker du om autogiro här på vår sajt eller genom att ringa oss. Om du inte väljer autogiro så får du avierna kvartalsvis, och betalar för tre månader åt gången (bankgiro).

Som medlem omfattas du av Hyresgästföreningens stadgar. Ditt medlemskap börjar gälla när den första medlemsavgiften är betald. Behöver du rådgivning eller vill ha rösträtt innan den första avgiften hunnit betalas? Ring oss på 0771-443 443 så hjälper vi dig att göra en snabbare inbetalning.

Hämta adressuppgifter från Folkbokföringen information om folkbokföring
Rekryteringskod

Din medlemsavgift: