Ögon tittar ut från en flyttlåda

Flyttguiden gör flytten enkel

Att flytta är en stor sak i livet. Ofta förenat med stress och många delar att hålla koll på. Med Hyresgäst­föreningens nya flyttguide samlar vi tips, checklistor och erbjudanden som gör flytten enklare oavsett om du flyttar för första gången eller har flyttat tidigare.

Utifrån djupintervjuer med hyresgäster har vi undersökt vilka behov hyresgäster har vid en flytt och hur vi på Hyresgäst­föreningen kan hjälpa till på bästa sätt.

Det resulterade i en flyttguide där du:

• Får tips på hur du hittar en bostad
  • Får tips på vad som du behöver göra innan du flyttar
  • Ger vägledning under flytten och värdefulla erbjudanden hos våra samarbetspartner kopplat till flytt
  • Får koll på dina rättigheter och skyldigheter när du är på plats i din hyresrätt

-       Vi har utgått från vad som skulle förenkla och minska stress för hyresgäster i samband med flytt. Vi kommer att fortsätta utveckla flyttguiden för att möta behov. Inom kort väntar fler spännande digitala tjänster och samarbeten som vi är övertygande om kommer att ge mervärde för alla medlemmar, säger Tim Ackevald, medlemsstrateg på Hyresgäst­föreningen.