Människor på konferens klappar händerna

100-årsgalan, så blev det

Läs om vad som hände på vår hundraårsfest!

Under helgen i månadsskiftet augusti-september firade region Aros-Gävle Hyresgäst­föreningen 100 år – 100 år av gemensam kraft – på Hotell Plaza i Västerås. Alla som ville bland förtroendevalda i både föreningar och lokala föreningar i regionen var välkomna och drygt 150 personer samlades under samma tak.

Programmet bjöd på två dagar av inspirerande föreläsningar, en galamiddag och sannolikt många inspirerande möten förtroendevalda emellan. Under middagen på fredagskvällen delades priser ut till århundradets förtroendevalda (nominerade av medlemmar). Läs vilka pristagarna blev längre ned på sidan!

När det gemensamma programmet var slut på lördagen väntade uppstart för verksamhetsplaneringen 2024-2025 för föreningsstyrelserna. På söndagen följde Höstfullmäktige.

– Det blev en stor succé från fredag lunch till söndag lunch för dem som deltog i alla tre evenemangen. Det var genomgående mycket god stämning. Tänk vad bra det blir när vi alla arbetar tillsammans i EN organisation! Dagarna fyllde deltagarna med ny energi och en massa nya kunskaper och insikter. De var mycket peppande inför nya stordåd i hyresgäst­föreningen, säger Hans Eklund, ordförande region Aros-Gävle.

Läs mer om galan HÄR