Målmedvetet arbete av förtroendevalda i Motala gav resultat

I Motala har förtroendevalda arbetat målmedvetet för att få politikerna att ta fram en bostadsförsörjningsplan. De har skickat vykort till politikerna och också anordnat frukostmöte. Detta resulterade i att politikerna presenterade en bostadsförsörjningsplan vid fullmäktige i december.

Invånarantalet och bostadsbristen har ökat i Sverige, så även i Motala kommun. Att få tillgång till en bostad var mycket lätt för ett par år sedan, men läget har ändrats drastiskt.
Att ha en bostadsförsörjningsplan innebär att det blir lättare för politikerna att planera byggandet i kommunen.

– Det känns bra att vi inom föreningsstyrelsen har arbetat mycket målmedvetet för att få våra kommunpolitiker att ta fram en bostadsförsörjningsplan, som inte har funnits sedan i mitten av 1990-talet. Nu har vi också fått ett ansikte på varandra, både kommunpolitikerna och vi inom föreningsstyrelsen. Nu gäller det att hålla liv i "planen" och sikta mot nya mål, säger Urban Gunnarsson, ordförande i Motala/Vadstena Hyresgästförening.

På bilden syns Urban Gunnarsson, ordförande Motala/Vadstena föreningen.

Vill du också göra skillnad?