Kvinnor på Älgbacken träffas och trivs

En kväll i veckan träffas kvinnor i olika åldrar och från olika kulturer i bostadsområdet Älgbacken i Ronneby. Detta är en uppskattad trivselkväll som har bidragit till att gemenskapen i området har blivit bättre.

Kvinnor på möte i Älgabacken

Foto: Maria Evefalk

Eldsjälen bakom projektet är Maria Evefalk från den lokala hyresgästföreningen i området. Kvinnorna som kommer är mellan 30-70 år. De träffas och pratas vid över en kopp kaffe. Varje gång blir det livliga diskussioner med många skratt. Det kan handla om olika traditioner, språk, religion, livserfarenheter med mera. Ibland planerar de också in andra saker som exempel att gå på bio tillsammans.

– Det tog ett tag innan vi fick igång trivselkvällen men nu har den spridit sig och fler och fler kommer. Vi är nu inne på tredje året med vår trivselkväll som bidrar med så mycket gott. Vi har roligt tillsammans och utbyter erfarenheter vilket berikar livet, säger Maria Evefalk.

Vill du också göra skillnad?