Multiarenan blev verklighet

• Landskrona

På Karlslund i Landskrona fanns en rivningstomt, ett tomrum i området. Li på Hyresgästföreningen tog kontakt med unga på området för att höra vad de hade för idéer om platsen.

En grupp unga killar från Koppargården och Silvergården i Landskrona åkte på studiebesök till Malmö och Helsingborg. – Vi tittade på temalekplatser, utegym och multiarenor, berättar Li.

När önskemålen samlats ihop var det en multiarena med konstgräs som killarna allra helst ville ha. Förslaget presenterades för Landskronahem som tog idén med sig och beskedet att bygget skulle komma igång under sommaren mottogs med stor glädje. Till hösten stod den äntligen klar och en fotbollsmatch fick inviga den nya arenan.

Abdul Karim, målvakt i det segrande laget ”Team Guldarenan”, har varit med och röstat fram förslaget på multiarenan. – Det är jätteroligt, nu slipper vi gå så långt och vi kan vara här ofta, avslutar Abdul.

Just nu har vi tekniska problem med vår växel. Tonvalen fungerar fint, men om du väljer att vänta kvar i telefonen så är som ett lotteri att komma fram. Lägg på och ring igen. Arbete pågår att lösa detta. Tack för ditt tålamod.

Vill du också göra skillnad?