Samverkan gav kompispark

När Wassen, som är aktiv i Hyresgästföreningen, fick syn på den slitna och tråkiga lekplatsen i Töreboda samtidigt som hon fick höra att man kunde söka pengar ur Barn-och Ungdomsfonden gick tankarna igång. "Det kan bli en lekpark - som också fungerar som samlingsplats!". Nu är den nya och fräscha parken klar - och fylld av både gamla och unga.

Wassen Abdul är aktiv i Hyresgästföreningen. Hon jobbar med integration i Töreboda, och gick ofta förbi den gamla tråkiga och slitna lekplatsen.

Men en dag hörde hon att Hyresgästföreningen har en Barn- och Ungdomsfond, där man kan söka pengar för barn, ungdomar och för att öka integrationen.

Nu föll bitarna på plats. Wassen drog igång ett projekt, sökte pengar och tog ett antal kontakter inom kommunen och med andra organisationer. Alla ställde upp med sina resurser och efter ett idogt arbete kunde den nya lekparken invigas en solig septemberdag. Parken fylldes av leksugna barn och deras föräldrar, och alla stortrivdes!

Under invigningen bestämde man att den ska få ett nytt namn: Kompisparken. Titta på filmen från invigningen:

Vill du också göra skillnad?