stockholm bygger
Hyresgastföreningen

Stockholms bostadskö

Genom Bostadsförmedlingen i Stockholm kan du söka lägenhet hos över 200 privata och kommunala hyresvärdar

Det kostar 200 kr per år att stå i Stockholms bostadskö. För att st'lla dig i bostadskön måste du ha fyllt 18 år. De flesta som fått en bostad har köat mellan 6 till 12 år. Under 2020 har nästan 18 000 bostäder förmedlats via Stockholms bostadskö.

Ställ dig i Stockholms bostadskö här

OBS. Du kan inte få bostad via Hyresgästföreningen

Observera att Hyresgästföreningen endast förmedlar information om bostadsköer och tips om hur du hittar en bostad. Vi har ingen egen bostadskö. Du kan inte få en bostad genom ditt medlemskap i Hyresgästföreningen.

Bli medlem när du hittat hem!

När du hittat en hyresrätt att flytta in i kan du bli medlem hos oss i Hyresgästföreningen. Vi finns till för alla som bor i hyresrätt och är med och förhandlar om hyror, hjälper dig med juridisk rådgivning och står på din sida när du är i konflikt med din hyresvärd. Vi stöttar även andra samarbeten som finns till för att öka tryggheten i ditt närområde genom nattvandrare och grannsamverkansprojekt. Bor du i hyresrätt och vill vara med och göra skillnad? Bli medlem redan idag!