Tjej vid dator
Mostphotos

Så genomförs årsmöten 2021

En gång om året har Hyresgästföreningarna runt om i landet årsmöte. Det är på årsmötet som styrelsen fastställer årets planer. På årsmötet kan man som medlem också ha mycket att säga till om, och är en central del av Hyresgästföreningens demokratiska uppbyggnad.

På grund av rådande omständigheter med covid-19-pandemin och restriktioner som gäller så kan inte årsmöten i Västra Sveriges föreningar genomföras som vanligt utan kommer istället att ske digitalt.

Detta gäller för hyresgästföreningar i Västra Sverige:

Årsmötena i föreningarna ska genomföras stadgeenligt, senast den 31/3 digitalt. Om du som förtroendevald vill veta mer om vilket stöd och hjälp du kan få med att genomföra ert årsmöte digitalt kan du vända dig till er föreningsutvecklare.

Du som medlem kommer att få mer information om när årsmötet i din förening kommer att genomföras och hur du kan delta. På vår startsida i högerspalten hittar du information om när din föreningen håller årsmöte och hur du anmäler dig.

Detta gäller för lokala hyresgästföreningar:

Årsmöten i lokala hyresgästföreningar ska i dagsläget genomföras digitalt på grund av pandemin. Om du vill veta mer om vilket stöd och hjälp ni kan få med att genomföra ert årsmöte digitalt kan ni kontakta regionkontoret via mail: v-sverige.fortroendevald@hyresgastforeningen.se

Enligt ett beslut från förbundsstyrelsen ges lokala hyresgästföreningar möjlighet att skjuta upp sitt årsmöte till senast den 30 juni. Om ni har beslutat att skjuta upp ert årsmöte ska ni informera er förening om detta, samt informera regionkontoret via mail: v-sverige.fortroendevald@hyresgastforeningen.se

Om du som medlem undrar när din lokala förening kommer genomföra årsmötet och hur du kan delta kan du höra av dig till din lokala förening eller till v-sverige.fortroendevald@hyresgastforeningen.se