v37_Jarva
Hyresgäst­föreningen
Järva i vimlet

Tryggare tillsammans - värvarveckan drar igång!

Under vecka 37 som startar den 13 september fokuserar vi på att bli fler medlemmar. Det gör vi bland annat i flera av Stockholms bostadsområden. Under veckan är många olika aktiviteter inplanerade runt om i landet. I det här arbetet är alla som är engagerade i Hyresgäst­föreningen viktiga.

Värvarveckan är en möjlighet för oss som organisation att arbeta tillsammans för att nå vårt gemensamma mål om en livligare folkrörelse som gör skillnad för dagens och morgondagens hyresgäster.

Det är viktigt att vi med gemensamma krafter jobbar för en starkare folkrörelse, som även i framtiden kan vara med och påverka och förändra, och som bidrar till att hyresgästernas rättigheter bevakas och skyddas.

– Det är alltid lika roligt att träffa och prata med människor om vår kära folkrörelse, att få fler att förstå varför det både är bra och viktigt med just deras engagemang. Därför vill jag uppmana alla som har möjlighet att under denna vecka engagera sig för att vi ska bli fler medlemmar och förtroendevalda, säger Simon Safari, ordförande Hyresgäst­föreningen region Stockholm.

Med Hyresgäst­föreningen i ryggen, ska våra medlemmar känna sig trygga i sitt boende – vi finns alltid för våra medlemmar.

Här är något av allt som händer under veckan i Region Stockholm:

Solna, 11 september

Larsbergs torg, Lidingö 13 sep 11-18.30

Tensta Centrum, Järva 14 sept 11-19

Liljeholmstorget, Brännkyrka-Hägersten/Sydost 16 sep 11-18

Fisksätra Centrum, Nacka/Värmdö 16 sept 16-18

Åkersberga, Nordost 16 sept

Täby, Nordost 16 sept

Stadsparken, Tyresö 17 sept 11-17

Vårby Gård centrum, Huddinge 18 sept 11-15

Skördemarknad i Valsta, Märsta 18 sep 12-15

Demonstration mot fri hyressättning, Sergels torg, 18 september 14.00

Digital kampanj arrangeras av Södertälje/Nykvarn under hela vecka 37.