kvinna sitter i en fotölj och äter popcorn

Vår mediabank

Välkommen till Hyresgäst­föreningens mediabank. Läs våra förhållningregler och klicka dig vidare till mediabanken - där hittar du allt du behöver för att ta fram visuellt material för din föreningsverksamhet.

I Hyresgäst­föreningens mediabank hittar du foton, videos, vår logotyp, typsnitt, design-mallar och ett designverktyg som hjälper dig att ta fram affischer, flygblad och inbjudningar utformade enligt vår visuella identitet. Klicka på den blå knappen nedan för att komma till mediabanken.

OBS. Alla bilder i mediabanken är granskade och godkända enligt dataförordningen GDPR.

Förhållningsregler för mediabanken

Använd materialet på ett ansvarsfullt sätt:

• Allt material ägs av Hyresgäst­föreningen och får bara användas av Hyresgäst­föreningens medarbetare, förtroendevalda och aktiva medlemmar.
  • Avsändaren måste alltid vara Hyresgäst­föreningen. Materialet får inte användas i andra sammanhang eller för ändamål som inte avser Hyresgäst­föreningens verksamhet.
  • Tänk på tonaliteten, tonläget i text på material du tar fram med hjälp av mediabanken. Hyresgäst­föreningen ska alltid uttrycka sig tydligt, sakligt och balanserat och så ofta det är möjligt med en konstruktiv,  positiv ton och budskap.
  • Material som du tar fram ska inte ge utryck för din personliga åsikt utan spegla föreningens officiella ståndpunkter.