Tillbaka till startsidan
Turkost mönster
Ilze Lucero/Unsplash

Broschyrer

Här finns broschyrer och faktablad som Hyresgästföreningen region Stockholm har tagit fram. Klicka på bilden för att öppna en nedladdningsbar pdf.

Din lokala hyresgästförening

Den här broschyren är tänkt som vägledning för dig som är förtroendevald i en lokal hyresgästförening. Du får tips om den lokala hyresgästföreningens roll och uppgift, verksamhetsplanering, vad hyresgästmedel och vad är boin­flytandeavtal. Men även information om Hyresgästföreningens organisation och Hyresgästföreningens vision och värderingar.

Din hyresgästförening på kommun-/stadsdelsnivå

I den här vägledningen går vi igenom de fyra verksamhetsområden som enligt stadgarna ingår i uppdraget på kommun-/
stadsdelsnivå, nämligen Förhandlingsverksamhet, Bostadspolitiskt påverkansarbete, Stödja och utveckla lokalt engagemang och Upprätthålla och utveckla den demokratiska organisationen.

Verktygslådan

Utåtriktade aktiviteter, bostadspolitik och opinionsbildning,
media, politikerpåverkan och sociala medier.

Trygghetsvandring

Trygghetsvandringen har som mål att skapa en bättre boendemiljö för de boende. Det är viktigt att se till att alla berörda i ett område involveras i trygghetsvandringen.

Ordning och reda i ekonomin

Handledning för styrelser, kassörer och revisorer
i den lokala hyresgästföreningen.

Etiska regler för Hyresgästföreningens förtroendevalda och anställda

Broschyren om etiska regler