Välkommen
Hyresgästföreningen

Tryggare tillsammans - värvarveckan drar igång!

Tillsammans blir vi hyresgäster starkare och tryggare. Under vecka 37 som startar den 13 september kan du möta oss i ditt bostadsområde och prata om de frågor som är viktiga för just dig.

Vecka 37 fokuserar vi på att bli fler medlemmar och att möta medlemmarna i deras bostadsområden. Du som medlem - eller icke medlem! - kan träffa någon från Hyresgästföreningen i ditt område. Det kan vara förtroendevalda från din lokala hyresgästförening eller från kommunens förening. Det kan också vara någon anställd, en boendeutvecklare, förhandlare, jurist eller rådgivare.

Under veckan är många olika aktiviteter inplanerade.

Vi vill bli fler medlemmar för att bli en starkare röst så att vi ännu bättre kan arbeta för vårt mål: en trygg bostad för alla.

Här är något av allt som händer under veckan i Region Aros-Gävle, som är landskapen Västmanland, Uppland, Gästrikland och Hälsingland.

Det kan också hända att du får telefonsamtal från oss! Vi vill prata om vad du upplever i ditt bostadsområde och om du skulle vilja bli mer aktiv.

Norberg/Fagerstaföreningen

Öppet i lokalen på Dalavägen 55 i Fagersta. Torsdag 16 september kl 17-18. Vi håller öppet alla torsdagar den tiden!

Västerås, Östermälarstrand

Vi finns i området. Måndag 13 september.

Kungsör, Västergårdarna

Träffa oss ute, gå en tipspromenad. Tisdag 14 september kl 17-19.

Arboga, Österled

Träffa oss ute, gå en tipspromenad. Lördag 18 september kl 13-15.

Köping

Vi syns på stan och i vår föreningsexpedition. Tisdag 14 september. Expeditionen ligger på Trädgårdsgatan 14 och där syns vi från klockan 18.

Sala

Vi finns på torget i Sala. Fredag 17 september.

Enköping, Romberga

Träffa oss ute, gå en tipspromenad. Tisdag 14 september kl 14-16.

Enköping, Västerleden / Lillsidan

Träffa oss ute, gå en tipspromenad. Torsdag 16 september kl 14-16.

Uppsala, Hyresgästföreningen Solisten på Solistvägen

Samrådsmöte med Uppsalahem onsdag 15 september kl 10.30 på gård 2. Rundvandring på gårdarna för att se vad som kan behöva göras. Är du intresserad och bor i området är du välkommen!

Uppsala, Sävja (Rauken & Blå Jungfrun)

Vi finns i området. Onsdag 15 september. Rauken kl 17.30-18.30. Blå Jungfrun klockan 18.45-19.45.

Uppsala, Tuna Backar

Vi finns i området. Torsdag 16 september kl 11-13 vid tvättstugan vid Tuna Backars gård.

Uppsala, Gränby

Vi finns i området, främst vid grillplatsen vid Atterbom- och Levertinsgatan. Torsdag 16 september kl 16.30-18.30.

Gävle, Kuppbolsvägen 13

Lokala Hyresgästföreningen Gröna kullen har öppet i sin kvarterslokal. Onsdag 15 september kl 16-19. Vi bjuder på fika och umgås och vill gärna träffa hyresgäster och medlemmar. Välkommen!

Gävle, Kastsjöstrand 1 B

Lokala Hyresgästföreningen Gamla Bomhus har öppet i sin kvarterslokal. Torsdag 16 september kl 16-19. Vi bjuder på fika och umgås och vill gärna träffa hyresgäster och medlemmar. Välkommen!

Håbo, Mansängen (Trädgården-Dalgården-Rungården)

Vi finns i området. Fredag 17 september kl 11-15. Träffa jurister och rådgivare!