Framtidsförmedlingen, en bostadssajt som den borde se ut

Bostadsbristen är ett problem över hela Sverige och politikerna har stora planer för hur situationen ska förändras. Nu är det dags att gå från ord till handling och till deras hjälp ser Hyresgästföreningen in i framtiden genom att lansera Framtidsförmedlingen, en fejkad bostadssajt med ett överflöd av fantastiska lägenheter.

- Framtidsförmedlingen är en utopisk bostadsförmedling där utbudet av bostäder är enormt  vilket i sin tur skapar möjligheter och valfrihet. I framtiden kan man helt enkelt få välja var man vill bo, jobba var man vill och göra sina egna val helt enkelt, utan att den enorma bostadsbristen kommer och förstör, säger Jonas Beltrame Linné, pressekreterare på Hyresgästföreningen.

Besökarna på Framtidsförmedlingen kan kika på stora utbudet av lägenheter av olika slag, kolla in citat som partierna sagt om bostadssituationen och framför allt sätta press på dem. Det gör man genom att enkelt skicka ett förskrivet brev till ett av riksdagspartierna som mailas direkt till den bostadspolitiske talespersonen för respektive parti. Sedan är det bara hålla tummarna att de svarar.

Du hittar din drömlägenhet på http://framtidsformedlingen.flerhem.nu!

Framtidsförmedlingen har tagits fram tillsammans med online action marketing-byrån Actionist.

Arbetsgrupp Actionist

Anna Lindstrand, Art Director
Adam Gäfvert, Designer
Sophie Uesson, Projektledare