Prestigefyllt Silverägg till Hyresgästföreningen och Le Bureau

I går gick den årliga Guldäggsgalan av stapeln i Stockholm. Det är reklambranschens mest prestigefyllda tävling, arrangerad av branschföreningen Sveriges Kommunikationsbyråer, där reklaminsatser under året uppmärksammas och prisas.

Det delas ut Guld- och Silverägg i en lång rad kategorier som reklamfilm, radio, tryckt press med mera. Den tyngsta kategorin, och också den svåraste att vinna, är den kategori som kallas ”integrerad”, dvs där man bedriver en kampanj i flera olika kanaler samtidigt som till exempel reklamfilm, radiospottar, köpt reklam i tryckt press, banners etc.

Hyresgästföreningen och vår reklambyrå Le Bureau var nominerade i just kategorin ”integrerad” med kampanjen Flerhem.nu. Och juryn tyckte att arbetet med kampanjen var så bra att Hyresgästföreningen och Le Bureau igår tilldelades ett Silverägg.

Hyresgästföreningen får priset för sina integrerade aktiviteter i flera kanaler under hösten 2013 i syfte att lyfta bostadsfrågan inför valet 2014.

I aktiviteterna inom Flerhem.nu ingår bland annat reklamfilm, radiospott, annonser, den offentliga lägenheten, sajten flerhem.nu, lokala bostadspolitiska program, material till föreningarna och flera trycksaker.

-Vi är både glada och stolta över att tillsammans med vår byrå Le Bureau belönas med ett Silverägg i stor konkurrens med många andra bidrag, säger Kristina Holmgren, kommunikatör på Hyresgästföreningen och ansvarig för reklamarbetet med kampanjen.

-Vi arbetar hårt för att uppmärksamma och lyfta bostadsfrågan inför valet och vi är förstås extra glada över att även branschen uppskattar det arbete vi lägger ned, säger Kristina Holmgren.

För mer information, kontakta:

Kristina Holmgren, kommunikatör på Hyresgästföreningen och ansvarig för reklamarbetet med kampanjen 08-791 02 97