Halva Sverige samlas till konferens för förtroendevalda i Örebro

Imorgon den 8e februari påbörjas Hyresgästföreningens konferens för förtroendevalda i Örebro, Vinterforum. Konferensen pågår under den 8-9 februari och samlar deltagare från nästan hela Svealand och Norrland. Totalt kommer det närvara 130st förtroendevalda.

- Vi är glada att få hälsa så många förtroendevalda välkomna till Örebro. Hyresgästföreningen är en stor organisation med många engagerade. Vi hoppas på att alla kommer tycka Vinterforum i Örebro är givande och att de får med sig mycket kunskap hem, säger Lars-Åke Larsson. Ordförande Hyresgästföreningen Region Mitt.

Vinterforum kommer erbjuda deltagarna en uppsjö av olika seminarier, föreläsningar och möten. Under lördagen kommer de förtroendevalda att befinna sig på flera platser i hela Örebro och genomföra olika aktiviteter för att uppmärksamma hyresgästföreningens arbete.

- Vi har ett fullspäckat schema för alla deltagare, med allt från möten med andra organisationer till föreläsningar. Vinterforum ger oss en bra chans att träffas som en upptakt inför årets val där vi hoppas kunna lyfta Hyresgästföreningens frågor högt på politikernas dagordningar, säger Pernilla Forsberg. Utbildningsledare Hyresgästföreningen Region Mitt.