Trelleborgshem höjer hyran

Nu är hyresförhandlingarna mellan Hyresgästföreningen och Trelleborgshem klara. Resultatet blev en hyreshöjning på 19,50 kr per kvadratmeter och år för lägenheter med varmhyra och 14,50 kr per kvadratmeter och år för lägenheter med kallhyra samt nyproduktion. Höjningen gäller från 1 januari 2014.

För en snittlägenhet på 72 kvadratmeter blir höjningen cirka 117 kr per månad (87 kr per månad för kallhyra och nyproduktion).

Bostadsbolaget hade från början begärt en hyreshöjning på 30 kronor per kvadratmeter för lägenheter med varmhyra, och 24 kronor per kvadratmeter för lägenheter med kallhyra.

– Trelleborgshem kommer bland annat utföra följande underhåll framöver: Stambyten på Gravströmmen, åtgärdande av träpaneler i Smygehamn, byte av gaspannor på Backavägen i Anderslöv, byte av belysning och upprustning av småhus på Fagerängen, upprustning av innergårdar på Malörten, renovering av fasader, källarnedgångar och PCB-sanering på Akka, säger Hyresgästföreningens förhandlingsledare Joakim Lund.

För mer information kontakta:
Joakim Lund, förhandlingsledare, 040-17 43 23
Åsa Cullborn, kommunikationschef, 040-17 43 46