Valets viktigaste fråga: Bostadspolitisk blogg på Newsmill

På Newsmill pågår just nu årets hetaste bostadspolitiska debatt! En lång rad debattörer, allt från politiker, forskare, studenter och statsråd till fastighetsägare och ungdomar som inte har någonstans att bo, har under en veckas tid haft en enda fråga i fokus: hur ska bostadsbristen åtgärdas?

En hel generation väntar på sitt första hem och i hälften av alla kommuner råder bostadsbrist. Vad finns det för lösningar på problemet? Och hur gör vi för att nå dit?

En rad aktörer har i veckan som gått presenterat bra idéer, goda exempel och möjliga vägar för att komma till rätta med bostadsbristen. Hyresgästföreningen har, tillsammans med BoKlok, naturligtvis funnits med och diskuterat en av valets viktigaste framtidsfrågor, boendet.

Nu tar vi nästa steg och höjer den bostadspolitiska temperaturen ännu ett snäpp! Den 19 juli inleds en bostadspolitisk blogg på Newsmill där bostadspolitik ur en rad skiftande perspektiv kommer att belysas. Hyresgästföreningern och BoKlok kommer att blogga, tillsammans med en rad andra spännande aktörer. Bloggen kommer att finnas på Newsmill under hela valrörelsen.

Vågar du låta bli att följa debatten?