Nu får det vara nog!

Än en gång får vi ta del av en årsredovisning från MKB som visar att man uppenbarligen ägnar sig åt fel saker. Trots kritiken förra året så utnyttjar MKB´s vd Sonny Modig även i år bolagets årsredovisning för att kritisera den lagreglerade modellen för hyressättning. Han menar att det ska vara betydligt dyrare att bo i hyresrätt i Malmö.

”Man kan verkligen undra om hans åsikter om hyressättning speglar ägarens, dvs Malmö stads, syn på hyresnivåerna i Malmö. Är det inte uppenbart för alla att det redan är svårt för många att klara hyrorna”, säger Christina Wessling

”Det vore betydligt bättre om man ägnade sig åt att se till att det byggs bostäder åt malmöborna. Under förra året lyckades MKB bara få fram 133 nya lägenheter, och bolaget gjorde en vinst på närmare 200 miljoner. Massor av malmöbor har stora bekymmer att få tag i en bostad. Det är skamligt att vd:n inte lyckats åstadkomma mer med bolaget för att komma tillrätta med bostadsbristen”, avslutar Christina Wessling.

För mer info

Christina Wessling, regionchef, tel 0704-714300