Arne Nilsson ny tillförordnad regionchef i Stockholm

Arne Nilsson är ny tillförordnad regionchef i Stockholm. Arne är 60 år och kommer senast från tjänsten som regionchef i region BÄSK. Han har haft ledande befattningar inom Hyresgästföreningen sedan 1980, däribland en tid som chef i region Stockholm.

Arne Nilsson efterträder Göran Hellberg som har bestämt sig för att gå vidare till andra utmaningar. Arne Nilsson tillträder som ny regionchef den 6 november.

-Jag ser fram emot att få arbeta med både förtroendevalda och anställda i region Stockholm. Det är en spännande utmaning att få vara med och bidra till att regionen ytterligare vässar sitt arbete, säger Arne Nilsson i en kommentar.

- När Göran Hellberg nu väljer att sluta och gå vidare så är det tryggt att Arne, som jag sedan tidigare känner som en dynamisk ledare och folkrörelsemänniska, axlar arbetet som regionchef under en tid framöver. Arbetet med att rekrytera en ny chef till region Stockholm startar givetvis omgående, säger Terje Gunnarson, regionordförande i region Stockholm.

-Jag är glad att Arne återigen med stor entusiasm vill ta över ledartröjan i Stockholm, säger Hyresgästföreningens förbundschef Jan Johnsson. Arne är en mycket uppskattad ledare som har åstadkommit fina resultat genom åren.

-Under Arnes ledning har region BÄSK utvecklats framgångsrikt, fortsätter Jan Johnsson. Han har en genuin och bred erfarenhet av all verksamhet inom Hyresgästföreningen och jag är övertygad om att han kommer att bidra till ytterligare utveckling i region Stockholm.

Arne Nilsson innehar tjänsten som tillförordnad regionchef tills vidare. En rekryteringsprocess kommer att inledas parallellt med Arnes tjänstgöring för att få fram en ersättare på längre sikt.

För mer information, kontakta:

Jan Johnsson, förbundschef Hyresgästföreningen 070-645 02 70

Arne Nilsson, ny regionchef region Stockholm 0703-24 03 77