100 aktiva från Hyresgästföreningen bjuder på våfflor på 14 platser

I helgen är det dags för Våffeldagen och då bjuder Hyresgästföreningen på våfflor.  – Det är ett bra tillfälle för oss att synas och berätta om vår verksamhet, säger Åsa Cullborn, Hyresgästföreningens kommunikationschef. På en del håll blir det också samtal med politiker om bostadsbristen.

Vi kommer att finnas i Trelleborg, Malmö, Tomelilla och Skurup.
– I Trelleborg blir det samtal med politiker kl 11.00 den 24 mars. Då svarar Ulf Bingsgård (M) och Marianne Pettersson (S) på frågor om hur de vill komma tillrätta med bostadsbristen och stärka hyresrätten, berättar Anneli Philipson, bostadspolitisk utredare Hyresgästföreningen. Söndagen den 25 mars medverkar Anders Nilsson (S), stadsdelsordförande i Fosie. Det samtalet är på Café Mötesplatsen i Malmö, avslutar Anneli Philipson.

Hela schemat ser ut så här:

• LÖRDAG 24 mars, kl 10-12,Trelleborg: Stortorget. Politikersamtal kl 11.00.
  • SÖNDAG 25 mars, kl 13-15, Malmö: Agnesfridsvägen 95, Östra Förstadsgatan 3, Kirsebergs Torg, Kronprinstorget, Delsjögatan 52 (LH-lokalen), Ö. Ansgarigatan 120, Stensjögatan 24, Hallingsgatan 6 A, Hermodsdalstorget, Lindängstorget och Nydalatorget på Café Mötesplatsen. Det sistnämnda bjuder också på politikersamtal.
  • SÖNDAG 25 mars, kl 12-14, Tomelilla: Stortorget
  • SÖNDAG 25 mars, kl 12-14, Skurup: Stortorget

Välkommen!

För ytterligare information kontakta:
Anneli Philipson, bostadspolitisk utredare, 070-471 43 08
Sten Lundström, enhetschef lokalt utvecklingsarbete, 070-471 43 23