Hyresgästföreningen kampanjar och möter hyresgäster ute i bostadsområdena

Den 13-19 maj ger sig Hyresgästföreningen region norra Skåne ut för att möta hyresgäster ute i bostadsområdena på en mängd orter runt om i norra Skåne och södra Halland. Genom att vara ute och informera under en hel vecka hoppas organisationen att ännu fler ska få upp ögonen för Hyresgästföreningen viktiga arbete.

Laholm, Helsingborgs, Broby och Ängelholm är bra några av orterna som Hyresgästföreningen kommer besöka under sin kampanjvecka, då de ger sig ut för att berätta om sin verksamhet och svara på hyresgästernas frågor. Mängder av kul aktiviteter står också på programmet under veckan. Alltifrån grillning på Altona i Laholm till fika och utomhuslekar på Trastgatan i Osby.

– Många vet att vi finns men alla vet inte vad vi faktiskt gör. Att vi exempelvis förhandlar hyror och backar upp den enskilde hyresgästen om den hamnar i konflikt med sin hyresvärd. Men även att vi påverkar beslutsfattare i viktiga bostadspolitiska frågor. När människor får en tydligare bild av vår organisation hoppas vi att fler vill engagera sig i organisationen, säger Linus Fast som är bostadsbostadspolitisk utvecklare på Hyresgästföreningen region norra Skåne (inkluderar södra Halland) och som leder kampanjen.

Dessa orter besöker vi under veckan

Billesholm – 17 maj, kl. 16-20

Bjuv – 15 maj, 14-19

Broby – 14 maj, kl 13-16 i centrum