Välkommen till tre lokala bostadskongresser inför valet

2018 är det val i Sverige, vi ska välja vilken politik som ska styra vårt land de kommande fyra åren. För att lyfta viktiga frågor inför valet bjuder därför Hyresgästföreningen region Stockholm in till tre lokala bostadskongresser med huvudtemat hållbara samhällen.

De flesta kommuner i Sverige har brist på hem som alla kan efterfråga, vilket får stora negativa konsekvenser. Unga vuxna kan inte flytta hemifrån och äldre har inte råd att bo kvar i sin hem efter upprustning. Samtidigt nås vi också av nyheter om att fler och fler människor drabbas av hemlöshet. Kongresserna kommer beröra hur vi tillsammans kan agera för att skapa ett mer hållbart samhälle.

Varje kongress kommer att ha en unik inriktning med speciellt inbjudna gäster och föreläsare. Kongresserna blir mötesplatser, där du som besökare kommer få möjlighet att samtala och lyfta dina viktiga frågor inför valet.

– Genom kongresserna skapar vi mötesplatser för människor inför valet i höst. Vi lyfter viktiga frågor som berör oss alla och bidrar till en ökad förståelse för bostadsfrågan, och varför den är så betydelsefull för att skapa hållbara samhällen, säger Simon Safari ordförande i Hyresgästföreningen region Stockholm.

Den första kongressen hålls den 14 april i Rinkeby Folkets Hus, den andra är på Scandic Star i Sollentuna den 28 april och den tredje är i Spårvägshallarna på Norrmalm 4 maj. Läs mer om kongresserna genom att följa länkarna nedan.

Rinkeby 14 april

Sollentuna 28 april

Norrmalm 4 maj

För mer information, kontakta:

Anders Öhrling, Hyresgästföreningen region Stockholm, 070-579 63 17
ansvarig för kongressen i Rinkeby