Alf Karlsson till Bostadskongressen Luleå 2017

Den 20 oktober genomför Hyresgästföreningen en bostadskongress på temat ”nyttan med allmännyttan”. En av talarna är Alf Karlsson, statssekreterare hos bostads- och digitaliseringsminister Peter Eriksson. Talar gör också Rädda Barnens generalsekreterare Elisabeth Dahlin.

Bostadskongressen har också ett socialt perspektiv. Bostadsbristen i Sverige slår mot svaga grupper i samhället och frågan är hur allmännyttans roll och ansvar ser ut?

På kongressen deltar även Hanna Larsson, expert bostadspolitik SABO, Lenita Ericson, ordförande stadsbyggnadsnämnden Luleå, Mattias Karlsson, styrelseledamot Lulebo, Peter Sörman, vice vd Fastighetsägarna MittNord, Gunnar Tåhlin, vd Galären samt Marie Linder, Lillemor Göranson och Henry Magnusson, Hyresgästföreningen. Konferencier under dagen är Sverker Olofsson.

Bostadskongressen Luleå 2017 går av stapeln på Kulturens Hus i Luleå den 20 oktober, kl. 09.00-15.00. Som värdar för dagen står Hyresgästföreningen i Luleå.

Bilaga:
Bild på Alf Karlsson, foto: Kristian Pohl/Regeringskansliet