Pressinbjudan: Invigning av HELA Landskrona

HELA Landskrona – Mässan startar dessa nio dagar av mångfald. Invigningen äger rum på Rådhustorget i Landskrona den 23 september klockan 10.00. Gunlög Stenfelt, ordförande i Kommunfullmäktige och Kulturnämnden samt Birgitta Persson, ordförande i Fritidsnämnden, inviger HELA Landskrona. På mässan presenterar 43 föreningar och organisationer i Landskrona sin verksamhet för alla besökare. På scen bjuds också på flera spännande uppträdanden.

Se alla medverkande på mässan här!

Mässan följs sedan upp med en fullspäckad vecka med över 50 evenemang av fler än 30 aktörer på 30 platser i Landskrona! Det blir workshops, föreläsningar, teater, föreställningar, en filmpremiär och politisk debatt, men också öppet hus hos föreningar och organisationer i staden. Dessutom får Landskrona äntligen tillbaka sitt egna Pridetåg.

Veckan kommer att genomsyras av Landskronas kulturella bredd där alla aktiva visar vilket stort engagemang och delaktighet det finns i staden – samt att detta är en stad där det finns plats för alla!

Det hela är ett samarbete mellan Hyresgästföreningen, Landskrona Stad och jämlikt.nu.

OBS! Se hela programmet i den bifogade PDF:en!

För mer information, kontakta:
Helena Rasmusson, verksamhetsutvecklare på Hyresgästföreningen region norra Skåne och projektledare för HELA Mässan: helena.rasmusson@hyresgastforeningen.se, 010-459 17 44

Sebastian Sanchez Riveros, integrationssamordnare i Landskrona och projektledare för HELA Landskrona: sebastian.sanchezriveros@landskrona.se, 0418-47 35 94

Ameli Frostell, projektledare för HELA Veckan: ameli.frostell@gmail.com, 0704-8282304