Hyresgästföreningen ger juridisk rådgivning i Gottsunda

Vid två tillfällen i vår erbjuder Hyresgästföreningen tillsammans med Juristjouren i Uppsala, juridisk rådgivning för boende i Gottsunda. 29 april och 6 maj finns vi på plats på Gottsundabiblioteket.

- Vi vill öka vår lokala närvaro i olika bostadsområden och på så sätt nå ut till fler. Förutom att erbjuda rådgivning inom bland annat hyresjuridik, konsumenträtt och familjerätt, tillsammans med Juristjouren, vill vi även lyssna in vilka frågor som är aktuella och viktiga för de som bor i Gottsunda ur ett bostadsperspektiv, säger Alexander Kuzmicki, enhetschef för juridik på Hyresgästföreningen.

Rådgivningen sker på svenska och engelska med arabisk tolk på plats. Det kommer även att finnas ett informationsbord med broschyrer på fler språk. Förutom att ge juridiska råd, svarar vi på frågor som rör hemmet och bostadsområdet.

- Det är många som kontaktar oss för att få juridisk rådgivning och vi hoppas kunna nå ut till ännu fler genom att finnas på plats i Gottsunda, säger Bel-Gloire Temo, projektledare för Juristjouren Uppsala. Juristjouren består av studenter och är en del av Juridiska föreningen.

Tid: Lördag 29 april och 6 maj, klockan 12.00-14.30
Plats: Gottsundabiblioteket

För mer information kontakta:
Alexander Kuzmicki, enhetschef juridik, Hyresgästföreningen
e-post: alexander.kuzmicki@hyresgastforeningen.se