Hyrorna klara för Treklövern i Klippan

Förhandlingarna är nu klara mellan Hyresgästföreningen och det allmännyttiga bostadsbolaget Treklövern Bostads AB i Klippan. Från och med den 1 januari 2017 höjs hyrorna med 0,67 procent.

– Vi har alltid hyresgästernas bästa för ögonen. Vår förhoppning inför förhandlingssäsongen har varit att hyresvärdarna vill vara med och ta ansvar för att även hyresgästerna ska få ta del av de synnerligen goda ekonomiska förutsättningarna som råder, med låg inflation och låga räntor, säger Peter Olsén, förhandlare på Hyresgästföreningen region norra Skåne.

Treklövern Bostads AB äger och förvaltar omkring 950 lägenheter i Klippans kommun, vars hyresgäster Hyresgästföreningen är med och förhandlar hyrorna åt.

– Vi är nöjda att vi nu nått en uppgörelse. Som alltid innebär förhandlingen en avvägning mellan företagets behov och hyresgästernas intressen, säger Peter Olsén.

För den genomsnittlige hyresgästen i Treklövern innebär det en höjning med cirka 34 kronor per månad.

För mer information kontakta:
Peter Olsén, förhandlare på Hyresgästföreningen region norra Skåne: 010-459 17 38
Evalena Agertoft, förhandlingschef på Hyresgästföreningen region norra Skåne: 010-459 17 06