​Tvåårsavtal för hyrorna i Förvaltaren

Hyresgästföreningen region Stockholm och Fastighets AB Förvaltaren i Sundbyberg har kommit överens om ett tvåårsavtal för hyrorna. Överenskommelsen innebär att hyrorna höjs med 0,64 procent från 1 januari 2017 och med 0,65 procent från 1 januari 2018. Förvaltaren hade ursprungligen yrkat på en höjning med 1,51 procent från 1 januari 2017.

– Vi är nöjda med att få ett tvåårsavtal, säger Per Björklind, förhandlingschef, Hyresgästföreningen region Stockholm. Det innebär att hyresgästerna kan förutse sina hyreskostnader för 2018 redan nu samtidigt som bolaget tar ansvar och visar återhållsamhet under de ekonomiskt gynnsamma tider som råder nu. Vi hoppas nu att denna ansvarsfullhet och lyhördhet även kommer att visa sig i övriga förhandlingar parterna emellan, till gagn för Sundbybergs hyresgäster.

Anledningen till hyreshöjningen är ökade kostnader i den löpande förvaltningen och driften av fastigheterna.

För mer information, kontakta:

Per Björklind
Förhandlingschef